יום שישי, 26 בדצמבר 2008

ערים בצפון איטליה

התחלתי כבר לכתוב בעבר על צפון איטליה בפוסט הזה. הנה קצת פירוט על הערים בצפון איטליה כיעדי טיול:
נתחיל ביעד תיירותי שחוק אבל עדיין שווה, עיר התעלות ונציה ממוקמת בקצה הצפון מזרחי של איטליה, היא ללא ספק אחת הערים הכי מפורסמות בעולם בגלל שהיא בנויה כולה על המים, יש בה מאות תעלות וגשרים. זה מה שמאפיין אותה ומושך אליה כל כך הרבה תיירים כל שנה. שימו לב שעוד כמה שבועות בפברואר מתקיים זה השנה המי יודע כמה פסטיבל המסכות בונציה, שמהווה מוקד משיכה להמונים (עצה שלי, אל תבקרו בעיר בזמן זה, פשוט כי יותר מדי צפוף ויקר, מה שאמרתי עכשיו מנסיון אישי של שהייה בונציה בסוף שבוע שנפל על חג מקומי וכמות המטיילים ברחובות היתה בלתי נסבלת לחלוטין).

מעט מערבה משם, ורונה, עיר יחסית קטנה ונחמדה, איו יותר מדי מה לעשות שם. ידועה מהמחזה של שיקספיר רומיאו ויוליה אבל כאן גם נגמר העניין..לעבור בה, סיבוב של כמה שעות ולא יותר, חבל על הזמן כי יש הרבה מאוד מקומות טובים שבעתיים ליהיות בהם בחופשה באיטליה.

מערבה משם, מילאנו היא בירת האופנה של איטליה, ואולי של אירופה בכלל. יש כאן הרבה שיק, אופנה, חנויות מותגים ומעצבים, הרבה קניות וניחוחות של מפורסמים וידוענים. האמת, בשביל תיירים שאינם חובבים של כל מה שהזכרתי, מילאנו היא לא ממש אטרקציה גודלה, ועדיף לנצל את זמן הנופש במקומות אחרים.

נמשיך במסע באותו הכיוון. טורינו, עיר תעשייתית גדולה בצפון מערב איטליה, יש לה את החן והיופי שלה, עם כמה אטרקציות מעניינות, כמו המוזיאון המצרי (מסתבר שהוא לא פחות מהשני בגודלו ובחשיבותו בעולם לעתיקות מצריים, רק המוזיאון בקהיר גדול ממנו), מוזיאון הקולנוע, מוזיאון המכוניות (שווה ביותר לחובבי הז'אנר), כמה כנסיות. קרבת העיר לאלפים האיטלקים ולאזורי סקי תורמת לאטרקטיביות של טורינו בחודשי החורף (אירחה את משחקי החורף ותחרויות סקי גדולות לפני מספר שנים).


מידע נוסף ברשת שכדאי לבדוק:
פסטיבל ונציה: http://www.carnivalofvenice.com/

המוזיאון המצרי בטורינו: http://www.museoegizio.it/

אין תגובות: