יום שבת, 4 באפריל 2009

השכרת רכב בחו"ל

השכרת רכב בכלל ובחוץ לארץ בפרט היא לא דבר זול. כשמתכננים טיול בחו"ל צריך לקחת בחשבון את הנסיעות ממקום למקום. אם הטיול קצר ומסתכם בעיר אחת, אז די ברור שלא צריך לשכור רכב. אולם כשמדובר בטיול ארוך יותר, וככל שהוא נפרש על פני אזור גדול יותר, עולה השאלה כיצד לנוע בין האתרים. העיקרון שלנו הוא די פשוט - במקום שיש תחבורה ציבורית טובה עדיף להשתמש בה, ואיפה שאין אפשרויות לתנועה ציבורית נוחה, זולה ויעילה, יש לשקול השכרת רכב.

דוגמאות למקומות שממש חייבים רכב כדי ליהנות ולמצות את הטיול יש הרבה, באזור צפון איטליה או מרחבי צרפת, למשל. לעומת זאת, ישנן ערים גדולות בהן ממש לא צריך רכב כי התחבורה הציבורית פשוט נהדרת, כמו למשל בעיר ברצלונה שבספרד (אם יוצאים צפונה לכיוון קוסטה ברווה אז זה כבר סיפור אחד ושם דווקא כן מומלץ לטייל עם רכב). ראו עוד טיפים בהקשר זה במאמר השכרת רכב בספרד.

הכי מסובך זה כשמטיילים בכמה מקומות שונים, כשבחלק מהזמן דרוש רכב ובחלק לא, ואז רצוי לתכנן את מסלול הטיול כך שזמן ההשכרה יהיה תואם לצורך שלו בפועל.
אם הטיול הבא שלכם מתוכנן לארץ המגף, כדאי לקרוא מאמר מאוד מוצלח העוסק בנושא השכרת רכב באיטליה עם כל ההתלבטויות הקשורות לטיול בין אם מדובר בסופ"ש קצר או חופשה ארוכה.

אם כבר החלטתם לשכור רכב, שימו לב לפרטים הבאים:
  • יש לכם רישיון ישראלי ובינ"ל תקפים.
  • יש לכם ביטוח לרכב (ביטוח מלא כולל הכל, זה לא המקום לחסוך כי אם תעשו חלילה תאונה זה יכול להסתיים בהמון כסף על חשבונכם אם אין לכם את הביטוח המתאים).
  • אתם מכירים את חוקי הנהיגה המקומיים והתמרורים המיוחדים שיש רק שם (בקשו הסבר בחברת ההשכרה במעמד קבלת הרכב וחפשו באינטרנט).
  • קחו בחשבון דלק ואגרות בכבישים כחלק מהוצאות הטיול.
  • הזמינו במעוד מועד מכשיר ניווט GPS, כיסא או בוסטר לילד.
והכי חשוב, סעו בזהירות.

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

תודה על המלצות. הייתי רק מוסיפה שGPS כדאי לקחת מהארץ כי הוא בעברית ויותר קל להסתדר איתו. טילנו שתי משפחות בצרפת והחלטנו לשכור רחב אחד אבל גדול. קיבלנו מיניוואן קרניבל והתרשמנו ממנו מאוד לטובה. חיסחוני,הרבה מקום גט לנוסעים וגם למזוודות, נוח. קצת קשה בחניה אבל אם מטיילים בכפרים ועיירות קטנות אין בעיה להסתדר.