יום שלישי, 25 בנובמבר 2008

נשיא איטליה ביקר בישראל

נשיא איטליה היה בישראל (25 בנובמבר 2008), וכמו כל בעל תפקיד רשמי ממדינה זרה שמבקר בישראל, גם ג'ורג'יו נפוליטנו ביקר ביד ושם. הוא כתב בספר האורחים שהדבר הזוועתי ביותר בשואה לsעתו היה השמדת הילדים, ושלאלימות של המלחמה הייתה מטרה ברורה והיא לעקור את שורש, הזהות והעתיד של העם היהודי.
ועל זה אני אומר, האיש ממש גאון, גילה לנו את העולם...
ועכשיו ברצינות, מה שצורם לי בכל העניין הוא שאני יודע שבזמן שכל זה קרה איטליה הייתה דווקא די שותפה לעניין, באופן פעיל או סביל, זה לא כל כך משנה. לפחות אחרי הרבה שנים המנהיגים של העולם מתפכחים, ונראה לי שלמקום כמו יד ושם בירושלים אפשר לתת לא מעט קרדיט בעניין.

איך שלא יהיה, היום ברחבי איטליה אי אפשר לראות זכר לתקופה ההיא, והאיטלקים הם באמת אנשים נחמדים.
יש לציין שאוכלוסיה הולכת וגדלה של מוסלמים בערים הגדולות, בעיקר בדרום איטליה (אבל לא רק) עושים עבודה טובה בלהוציא לישראל שם רע. נקווה שזה לא ילך ויחמיר עם הזמן, למרות שלצערנו זאת המגמה בכל אירופה.
אם היית באיטליה ויש לך מה להוסיף בהקשר זה של היחס של האיטלקים לישראל, כתוב/כיתבי לי תגובה ממש כאן למטה.

אין תגובות: